Mengenai Saya

Foto saya
Kalimantan Selatan, Indonesia
my blog is fostered

Kamis, 22 Maret 2012

banjarbanar

sebujurnya koler memblog, tapi kenapa yo mun kd di curahkan di sini ada yg kurang rasanya..
ak kd tw jua kenapa, ada ap, mengapa perasaan ku malam ini kaya gundah banar..
bepandir gin rasa koler bnr, bahkan rasa koler beapa* jadinya..
rasa hndk berabah tarus, bekoler* pank...
tapi pas sdh di kajuti sembahyang, rasa kolernya hilang jua.. hehe..

aku muar lwn odi, muaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr banar, rasa hndk menampar urang ja sdh mun muar ky ini !!
hndk menampar si odi, odi nya jauh banar, jd wdh urang ae, ahaha...
jadi mun lg tinggi kaya ini, jangan tapi di juali macam* kalo pina tetukari banar'e,, tetukarinya kd nang baik pank, nang kasar iya nya..
kamsud nya adalah, jgn memancing* ak mun lg sensi ky ini, mun sensi ky ini di gayai kadanya aku senyum/tetawa pnk, tapi malah meulah ku sarik, kalo pina tetinjak bnr'e..
tapi rasanya kd mungkin jua ak meninjak ato menampar urang, ak kan di rumah kd kemana*..

perihal aku muar lwn odi halus aja pdhl masalahnya, inya nyambati aku pengutan :(
jer ku ak kd pengutan, ak cuma tekuan lwn tikus, dah itu ja..
tapi inya malah behimat meulu* aku !
sabar urang ada batasnya, awalnya ak kw sabar, ku sahuti tarus omongannya, pas aku muyak sudah, dah ae berelaan ja lagi, ku matikan telponnya, dan jangan harap ku baik lagi. bediaman gin seminggu ku tahan di'e !!!
terserah km ja situ hndk apa, hndk maen lwn Gandak km kah d malang sana, hndk booking hotel kah sana, unda kd ambil mauk, aku mun sdh muar lain urangnya lah !!!! nang awalnya baik kawa beubah jd jahat.

aku urangnya tothepoint aja, mun ku muar ku sambat muar, mun ku sayang ku sambat syg..
bekawanan gin ku kytu, mun pina ada kwn nang pina bore, bacot, omeh, ku sambat bore jua ae, omongan bnr jd manusia !!

ak kd suka bisi kawan pendiam, urg pendiam tu kd kw di tebak, ngalih nebaknya...
di muka kekawanan kesah pendiam, tapi nyatanya d belakang hndk nuruti gaya urang, mencari tau nya sembunyi*,, baikan jd diri sendiri aja kawan'e daripada kam hndk ky urang tapi malah menyupani km sorang..

jilbab, baju, sepatu, tas tu tergantung urangnya nang memakai jua ae..
mun urg sugih, memakai tas murah tetap di sambat urg, tas nya larang tu pasti...inya sugih lo..
mun urg biasa, memakai tas larang, pasti urg menyambat, tas nya banyak di pasar, murah ja..
mun urg bungas pakaiannya sederhana, pasti ttp teliat bungas, krn sdh dr sananya bungas..
tp mun muha sedang* ja lalu bekisah hartabenda (sugih pang) tetap'e kada potongan sugih..

kenapa yo ada urang kytu, suka banar bekisah hartabendanya, tau ae inya sugih, tapi nang sugih tu kuitannya lain inya..
mun bekisah tentang kesugihan di hadapan unda, kd main kawanan'e, kd bakalan unda dangari, nang ada kd unda herani nyawa nyai'e..
tapi pas lwn kwn unda pina bekisah bnr, kasian kwn unda unggut* mehiihakan, pdhl dalam hatinya tu gondok bnr mendgr kesah koyo kytu..

isuk kuliah perdana di semester 6, seharian pagi-siang, tpi break setumat gasan jumatan..
berhubung isuk masuk pagi, ada baiknya guring sungsung (jam11), biar kd melandau isuk..

deeee..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar